Back to top

Diccionari de la negociació col·lectiva

Presentació
garantia ad personam garantia ad personam

Conceptes generals

  • ca  garantia ad personam, n f
  • ca  garantia personal, n f
  • es  garantía ad personam
  • es  garantía personal

Conceptes generals

Definició
Dret d'un treballador que li sigui respectada individualment una condició personal que, en conjunt, és més beneficiosa que la fixada pel conveni col·lectiu.
garantia personal garantia personal

Conceptes generals

  • ca  garantia ad personam, n f
  • ca  garantia personal, n f
  • es  garantía ad personam
  • es  garantía personal

Conceptes generals

Definició
Dret d'un treballador que li sigui respectada individualment una condició personal que, en conjunt, és més beneficiosa que la fixada pel conveni col·lectiu.
  • ca  gerència, n f
  • es  gerencia
  • fr  personnel de cadre
  • fr  personnel de gestion
  • en  management
  • en  managerial staff

Agents

Definició
Conjunt de persones encarregades de dirigir una organització, i en particular els seus recursos econòmics i recursos humans, i de dur a terme les operacions administratives, tècniques, financeres i comercials associades.
gestió ambiental gestió ambiental

Responsabiltat social corporativa

  • ca  gestió ambiental, n f
  • ca  ecogestió, n f sin. compl.
  • es  gestión ambiental
  • fr  écogestion
  • fr  gestion de l'environnement
  • en  ecomanagement
  • en  environmental management

Responsabiltat social corporativa

Definició
Conjunt de mesures organitzatives, responsabilitats, pràctiques, procediments, processos i recursos de què una empresa o l'Administració pública disposa per a la política ambiental, especialment per a assegurar un desenvolupament sostenible.
gestió de la qualitat gestió de la qualitat

Organització del treball i condicions

  • ca  gestió de la qualitat, n f
  • es  gestión de la calidad
  • fr  management de la qualité
  • en  quality management

Organització del treball i condicions

Definició
Conjunt d'activitats que es coordinen per a dirigir i controlar una organització sencera pel que fa a la qualitat.
gestió de projectes gestió de projectes

Organització del treball i condicions > Mètodes i temps

  • ca  gestió de projectes, n f
  • es  gestión de proyectos
  • fr  maîtrise du projet
  • en  project management

Organització del treball i condicions > Mètodes i temps

Definició
Conjunt d'activitats que comprèn el desenvolupament i l'optimització d'un projecte, des de la definició dels objectius fins a la seva conclusió, d'acord amb la qualitat, els recursos, els costos i els terminis planificats.
gestió de recursos humans gestió de recursos humans

Gestió de recursos humans >

  • ca  gestió de recursos humans, n f
  • es  gestión de recursos humanos
  • fr  gestion des ressources humaines
  • en  human resources management

Gestió de recursos humans >

Definició
Conjunt d'activitats administratives dirigides a seleccionar, contractar, formar, avaluar, conservar i coordinar els recursos humans de què disposa una organització per a poder assolir els seus objectius.

Nota

  • La gestió de recursos humans comprèn fonamentalment la planificació, l'organització, la selecció, la formació i el desenvolupament dels recursos humans, la comunicació, la compensació, la prevenció de riscos laborals i l'administració de personal.
gestió de residus industrials gestió de residus industrials

Organització del treball i condicions > Seguretat i salut laboral

  • ca  gestió de residus industrials, n f
  • es  gestión de residuos industriales
  • fr  gestion des déchets industriels
  • en  industrial waste management

Organització del treball i condicions > Seguretat i salut laboral

Definició
Conjunt d'activitats que comprèn la recollida, el transport, l'emmagatzematge, el tractament específic, la deposició de rebuigs, i el control periòdic dels residus industrials.

Nota

  • La gestió de residus industrials inclou la vigilància i el control d'aquestes activitats i la dels llocs de descàrrega després de la seva clausura o tancament; exclou, però, el reciclatge en origen dels residus que es reincorporen al procés productiu que els ha produït.
gestió del coneixement gestió del coneixement

Gestió de recursos humans >

  • ca  gestió del coneixement, n f
  • es  gestión del conocimiento
  • fr  gestion de la connaissance
  • en  knowledge management

Gestió de recursos humans >

Definició
Conjunt d'activitats administratives de recerca, identificació, selecció, estructuració, emmagatzematge, transferència i reutilització de la informació i de l'experiència tàcita i explícita d'una organització, amb l'objectiu de convertir-les en un actiu que generi valor per a l'organització.
gestió per competències gestió per competències

Gestió de recursos humans >

  • ca  gestió per competències, n f
  • es  gestión por competencias
  • fr  gestion des compétences
  • en  competence management

Gestió de recursos humans >

Definició
Gestió de recursos humans que cerca d'obtenir la màxima adequació possible entre les competències requerides per als diferents llocs de treball i les competències, les habilitats, la personalitat, els valors i les motivacions dels recursos humans disponibles, i que estudia el comportament que permet d'aconseguir els objectius de l'organització.